ITSPEA 12 – KASUTATAVUSEST VEEBIS

Toote kasutatavus on oluline kliendi ligitõmbamiseks ja hoidmiseks. Halva kasutatavusega toode võib inimest kas marru ajada või nad lihtsalt ei saa sellest, mida nad soovivad. Jakob Nielseni kohaselt tähenda hea kasutatavus seda, et toodet on lihtne kasutama õppida, see on tõhus, selle kasutamine on meeldejääv, see on veakindel ning see pakub kasutajale rahuolu. Nendest kriteeriumitest lähtuvalt räägime lennuotsinguplatvormist Kiwi ning veebiajalehtedest, tuues näiteks head ja mitte nii head kasutatavust veebis.


 

LENNUOTSINGUPLATVORM

 

Olen kokku puutunud paljude lennuotsinguplatvormidega. Nende idee on lihtne: sisesta alg- ja lõpp-punkt, lisa muud kriteeriumid ning süsteem tagastab sulle sinu jaoks parimad lennuvõimalused. Hoolimata lihtsast kontseptsioonist olen kokku puutunud paljude keskkondadega, kus see on ebavajalikult keeruliseks ja ebatõhusaks tehtud. Platvorm, mida kasutan enim, on Kiwi (vanasti SkyPicker) just tänu selle väga heale kasutatavusele.

 

Esiteks on Kiwi’t väga intuitiivne ja kerge kasutama õppida. Esilehel pole muud informatsiooni kui küsimus kuhu tahad minna, kust alustad ja millal soovid seda teha. Ka teisi kriteeriumid juurde lisada vajadusel on väga otsekohene. Selle kasutamine on ka väga meeldejääv. Olles pikalt mitte lennanud ja seega antud lehekülge kasutanud, suutsin väga kiiresti seda uuesti kasutama õppida. Lisaks on Kiwi väga tõhus: kui sinu soovitud lendude kombinatsioon eksisteerib, siis Kiwi selle ka üles leiab ning prioritiseerib variante sinu jaoks just sobivalt. Kokkuvõttes on platvorm väga hea kasutatavusega ning pakub kliendile head rahulolu: see on ilus, lihtne ning efektiivne.


 

VEEBIAJALEHED

 

Teisest kasutatavusespektrumi otsast aga sooviksin välja tuua veebiajalehed ja -ajakirjad. Kasutan neid igapäevaselt (peamiselt Eesti Rahvusringhäälingut ja Postimeest) ning olen nendega juba ära harjunud, kuid arvan, et nende kasutatavus jääb vajaka. Peamisteks probleemideks pean õpitavust ja sellest tingituna rahulolu aspekti.

 

Veebiajalehtedes on liiga palju ja liiga segast informatsiooni. Kui oled soovitud artikli leidnud, ei ole viga seda lugeda, kuid oluliste artiklite ja informatsiooni leidmine on keeruline ning tõhusalt antud lehtedel navigeerima õppida on ebameeldiv. Esiteks on uudised tavaliselt segamini ning mitte loogiliselt struktureeritud listis, teiseks on need vaheldumisi erinevate piltidega ja viimaks on nende pealkirjade kirjastiilid erinevate suurustega. Lisaks sellele on veebiajalehtedes tavapäraselt palju reklaami ning seda ainult mitte külje peal, vaid ka uudiste nimekirja kehas, tehes keeruliseks vahel aru saada, mis on uudis ja mis on reklaam. Kõik see kokku aga langetab sääraste veebilehekülgede kasutamise rahulolu.

 

 


Veebilehti on palju ja nende kasutatavus varieerub suurel määral. Isiklikult hindan mina kõige rohkem lihtsust ja selget struktuuri. Kiwi’s ei ole ebavajalikku informatsiooni, seda on lihtne kasutada ja see annab tõhusa tulemuse, samas kui veebiajalehed on täis reklaame, segast informatsiooni ja korrapäratut kujundust. Eksisteeriks veebiajaleht, mis kasutab Kiwi’le sarnast lihtsust, kasutaksin seda kindlasti.

Comments

Popular posts from this blog

ITSPEA 11 – AGIILNE ARENDUS JA FREEUMIUM ARVUTIMÄNGUD

ITSPEA 07 – EDASIKANDUMISKLAUSEL JA VABAD LITSENTSID

ITSPEA 04 - EESTI KUI INFOÜHISKOND: VIRTUAALNE RESIDENTSUS JA SOTSIAALHOOLEKANNE